Monday, September 7, 2009

kawan oh kawan...

Kawan?

Setiap individu ada makna sendiri tentang prinsip kawan…..

Bagi diriku..aku mempunyai tahap-tahap dalam berkawan…

Ramai yang tertanya-tanya akan tahap-tahap berkawan yang aku wujudkan…

Mengapa aku wujudkan tahap-tahap ini??

Jawapannya kerana aku tidak mahu tersilap mencari kawan yang dapat berkongsi masalah dengan aku,manusia tidak terlepas dari masalah dan aku juga sama seperti insan-insan yang lain didunia ini..

Tetapi tiada antara tahap-tahap yang aku wujudkan ini tidak terdapat banyak perbezaan pun cuma dari segi keakraban je yang membezakan setiap tahap berkawan ini..

1.Kenalan

2.Kawan

3.Sahabat

4.Sahabat karib

5.Kekasih

6.Yang teristimewa(isteri)

Walaupun dari tahap ini lebih banyak menjurus kepada kaum hawa tetapiia boleh juga diadaptasikan terhadap kaum adam kecuali tahap kelima dan keenam.

Aku mewujudkan tahap-tahap ini kerana aku mempunyai kawan perempuan yang rapat berbanding kawan lelaki,dan ada juga yang mengatakan lelaki dan perempuan tidak boleh berkawan rapat tapi kenapa????? Takot terlalu ramai kekasih???tidak mungkin lah..hati dan perasaan tidak boleh dipermainkan… macam cakap kawan aku memilih yang terbaik dari yang terbaik…mungkin ramai yang terbaik untuk diriku tapi siapa yang terbaik antara mereka? Aku pun xtau…mungkin terlalu awal aku memikirkan semua ini sedangkan kerja pun xada lagi……bak kata orang tua-tau sediakan paying sebelum hujan….macam poyo la plak ayat ni kan….

No comments:

Post a Comment